خرید بلیت پرواز داخلی و خارجی- هتل - قطار و تمام انچه برای سفر میخواهید فقط با یک کلیک
راهنما
بروز رسانی۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶:۲۷

tkthotel جستجوگر بلیت ارزان هواپیما،قطار،هتل و خودرو  است.

اطلاعات بلیتهای چارتری و سیستمی هواپیما، قطار و سایر خدمات گردشگری سرویس دهندگان مختلف را در اختیار شما می گذارد.

با استفاده از این جستجوگر می توانید ارزانترین بلیت یا بلیت برای نزدیکترین زمان را از فروشنده ی آن تهیه نمایید.

مراحل استفاده

جهت پیگیری و مشاهده ی وضعیت این نوع بلیتها، می توانید از منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" استفاده نمایید.

قوانین و مقررات رزرو اینترنتی بلیط با ضمانت

قوانین کلی رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و قطار

1- کلیه ی عملیات خرید بلیت در این سایت مشمول قوانین جاری هواپیمایی کشوری ایران و تجارت الکترونیک می باشد و خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات زیر آگاهی کامل دارد.

2- بلیت خریداری شده فقط به نام مسافر ثبت شده در سیستم تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد. 

3- مسئولیت هرگونه مغایرت در صحت اطلاعات مسافر ( نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد، رده سنی، جنسیت، شماره پاسپورت ، تاریخ انقضا و محل صدور ) بر عهده رزرو کننده بلیت خواهد بود.

4- مسافر نوزاد، کمتر از دوسال؛ مسافر خردسال، بین دو تا دوازده سال که صرفا مختص بلیت های سیستمی هواپیما و قطار است و مسافر بزرگسال، بیشتر از دوازده سال را شامل می باشد. لازم به توضیح است در صورت عدم دقت و اشتباه وارد نمودن رده سنی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

5- هنگام سفر با همراه داشتن بلیت و کارت شناسایی به باجه پذیرش مسافر مراجعه فرمایید. 

6- تغییرات احتمالی از طریق سامانه پیام کوتاه اطلاع داده می شود لذا صحت شماره تلفن همراه به عهده خریدار است. 

7- کاربران گرامی در صورت تغییر شماره موبایل و آدرس پست الکترونیک به منظور اصلاح آن در "محیط کاربری" منوی "پروفایل من" مراجعه فرمایید. 

8- بلیتها صرفا از طریق این وب سایت قابل کنسلی و استرداد می باشند.

9- شماره تماس 95119522-021 و شماره پیامک 3000130 و نیز منوی پشتیبانی سایت پاسخگوی سوالات شما می باشد.

قوانین کلی رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

1- در بلیتهای سیستمی نرخ بلیت کودک بالای دوسال دارای تخفیف بوده و بر اساس ایرلاین و کلاس پروازی متغیر می باشد و نرخ کودک زیر 2 سال معادل 10 درصد نرخ بزرگسال خواهد بود. 

2- پروازهای داخلی کیش ایر و زاگرس از ترمینال 1، پروازهای داخلی آتا، ایران ایر، ایران ایرتور، قشم ایر، نفت و معراج ترمینال 2 و سایر پروازهای داخلی از ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد تهران انجام می گردد. حضور مسافران برای پروازهای داخلی حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز و برای پروازهای خارجی حداقل سه ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی می باشد. 

3- حداکثر بار مجاز بر اساس قوانین هر ایرلاین، مختلف می باشد اما بطور کلی برای پروازهای داخلی در کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس بیزنس 25 کیلوگرم می باشد. همچنین در پروازهای خارجی در کلاس پروازی اکونومی 30 کیلوگرم و برای کلاس بیزنس 40کیلوگرم می باشد.

4- به همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم های باردار و نوزادان کمتر از 7 روز ، افراد با بيماري هاي قلبي ـ عروقي ، بيماري هاي تنفسي ، صرع ، آنمي شديد و ديابت مليتوس كنترل نشده و كساني كه دياليز مي شوند و از داروهاي تضعيف كننده سيستم ايمني استفاده مي نمايند و يا هرگونه بيماري كه سبب منع سفر هوايي باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنين دارو هاي مورد نياز خود را در طول سفر و در داخل كيف دستي خود بهمراه داشته باشند. برای مشاهده دستورالعمل پذیرش و حمل مسافر بیمار و فرم اطلاعات پزشکی کلیک نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز پزشکی هوایی تماس حاصل فرمایید. 

5- برای اطلاع از دستورالعمل مربوط به مسافرین توانخواه وشرایط مربوط به درخواست ویلچر با ایرلاین مربوطه تماس بگیرید.

کنسلی و استرداد بلیت هواپیما

6- هرگونه درخواستی شامل تصحیح نام مسافر(مختص بلیت های چارتری) و غیره فقط بایستی از طریق منوی پشتیبانی سایت انجام پذیرد. 

7- نحوه کنسل نمودن بلیت سیستمی و چارتری بدین شرح می باشد:

* کنسل نمودن بلیت با ضمانت نوع سیستمی:  طبق قوانین بین المللی و داخلی هواپیمایی و ایرلاین ها و به صورت آنلاین تا چهار ساعت مانده به پرواز و نیز پس از پرواز میتوانید برروی گزینه ی "کنسلی" در منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" کلیک کنید تا مبلغ جریمه توسط ایرلاین تعیین شده و بصورت خودکار در حساب کاربریتان افزایش اعتبار داده شود.

* کنسل نمودن بلیت با ضمانت نوع چارتری: سایت مسافر امکان کنسلی بلیتهای چارتری داخلی را تا 24 ساعت اداری قبل از پرواز در تمام روزهای سال(به جز ۲۵ اسفند تا پایان روز ۵ فروردین ماه) برای شما فراهم نموده است. برروی گزینه ی "درخواست کنسلی" در منوی "بلیت های من" در "محیط کاربری" کلیک نمایید تا درخواست شما برای چارترکننده ارسال شود. سپس در ساعات اداری، مبلغ قابل استرداد از سوی چارترکننده تعیین شده و به شما از طریق پیام کوتاه اطلاع رسانی خواهد شد؛ در صورتیکه ظرف حداکثر ۶۰ دقیقه کد پیگیری همان بلیت را به شماره ۳۰۰۰۱۳۰ ارسال نمایید تا مبلغ بصورت خودکار در حساب کاربریتان افزایش اعتبار داده می شود.

* کنسل نمودن بلیتهایی که برای رزرو به سایت فروشنده منتقل شده اید:  معمولا این نوع بلیت ها امکان کنسلی ندارند. از آنجاکه اطلاعات رزرو این نوع بلیتها در اختیارسایت مسافر قرار ندارد، برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است با تلفن سایتی که به آن منتقل شده اید تماس حاصل نمایید.

8- در بلیتهای سیستمی، آخرین زمان برای تغییر تاریخ و کنسل نمودن بلیت پروازهای داخلی و خارجی حداکثر چهار ساعت قبل از ساعت پرواز می باشد. 

9- در بلیتهای سیستمی، جریمه و مبلغ قابل استرداد به کاربر مستقیما توسط ایرلاین تعیین می گردد وسایت مسافر هیچگونه دخالتی در آن ندارد.

10- در بلیتهای چارتری، جریمه و مبلغ قابل استرداد به کاربر مستقیما توسط چارترکننده تعیین می گردد و سایت مسافرر هیچگونه دخالتی در آن ندارد.

11- پس از کنسل شدن بلیت؛ مبلغ آن به صورت خودکار به حساب کاربری شما بازخواهد گشت که با ثبت درخواست مالی در منوی مربوطه در محیط کاربری، در همان روز کاری مبلغ به کارتتان واریز خواهد شد.

تأخیر بیش از دو ساعت پروازهای داخلی ایران

12- در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت و جابجایی بیش از دو ساعت پرواز، قبل از پرواز توسط ایرلاین یا سایت مسافر به مسافر اطلاع داده شده باشد:

تأخیر بیش از دوساعت با اطلاع قبلی بلیت چارتری: طی تماس تی چارتر با کاربر، وی مشخص میکند آیا از پرواز استفاده میکند یا خیر؛ در اکثر مواقع اگر کاربر مایل به استفاده نبود، کل مبلغ بلیت در همان لحظه بصورت خودکار در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شده است.

در صورتیکه چارترکننده نیاز به بلیت مهر شده داشته باشد به مسافر اطلاع داده می شود تا به فرودگاه مراجعه کرده و بلیت را مهر نموده و ارسال نماید. حداکثر یک هفته بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، از چارترکننده تأییدیه گرفته میشود و در صورت تأیید وی، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده می شود.

تأخیر بیش از دوساعت در پروازهای داخلی با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان و کاسپین: در صورتیکه مسافر قصد استفاده از پرواز را نداشت، برای استرداد کامل مبلغ بلیت می بایست کاربر تا سه ساعت مانده به پرواز به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد.

تأخیر بیش از دوساعت با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به استثنای ماهان و کاسپین: در صورتیکه کاربر قصد استفاده از پرواز را نداشت، برای استرداد کامل مبلغ بلیت می بایست در ساعات اداری و حداکثر تا 6 ساعت قبل از پرواز از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "تأخیر بیش از دو ساعت پرواز با اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت پرواز توسط ایرلاین تأیید گردد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأییدسایت مسافر استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

13- در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت و جابجایی بیش از دو ساعت پرواز، بدون اطلاع قبلی ایرلاین یا سایت مسافر باشد و مسافر به فرودگاه مراجعه کرده باشد:

تأخیر بیش از دوساعت بدون اطلاع قبلی بلیت چارتری: مسافر لازم است به کانتر مربوطه در فرودگاه مراجعه نموده و بلیت خود را با ذکر علت مهر نماید. سپس کاربر ظرف حداکثر 15روز بلیت مهر شده خود را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید. حداکثر یک ماه بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، چارترکننده از ایرلاین تأییدیه خواهد گرفت و در صورت تأیید ایرلاین، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده می شود.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از نماینده چارترکننده رسید کنسلی و یا بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

تأخیر بیش از دوساعت بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی: مسافر می بایست به دفتر ایرلاین در فرودگاه مراجعه نموده و عدم تمایل خود به استفاده از پرواز را اعلام نموده و حتی المقدور بلیت خود را مهر نماید. بعدا کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "تأخیر بیش از دوساعت پرواز بدون اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه تأخیر بیش از دو ساعت پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا سیستم در صورتیکه مسافر از آن پرواز استفاده نکرده باشد کل مبلغ بلیت را در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار دهد. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأییدسایت مسافراستفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از دفتر ایرلاین بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

* مهر نمودن بلیت سیستمی فقط برای اطمینان بیشتر می باشد و در صورتیکه ایرلاین در جواب استعلام صادرکننده، تاخیر بیش از دو ساعت را تایید نکند به بلیت مهر شده استناد خواهد شد.

* لازم است توجه داشته باشید در صورتیکه ایرلاین عدم استفاده مسافر از پرواز را تایید ننماید، به مسافر اطلاع داده می شود تا اصل بلیت مهر شده را برای آژانس هواپیمایی صادرکننده به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید تا پس از دریافت بلیت و تأیید ایرلاین، بلیت کنسل شده و مبلغ در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شود.

تأخیر پروازهای خارج از ایران

14- زمان تاخیر قابل قبول در پروازهای خارجی برای کنسلی بلیت بدون جریمه دو ساعت نمی باشد و بین ایرلاین ها متفاوت است لذا به قانون آن ایرلاین مراجعه خواهد شد.

لغو پرواز

15- در صورتیکه لغو پرواز، قبل از پرواز توسط ایرلاین یا تی چارتر به مسافر اطلاع داده شده باشد:

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت چارتری: پس از اطلاع رسانی به کاربر از طریق پیام کوتاه، کل مبلغ بلیت در همان لحظه بصورت خودکار در حساب اعتباری کاربر افزایش اعتبار داده شده است.

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان: کاربر میتواند به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید تا در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد، بلیت کنسل شده و بصورت خودکار تمام مبلغ در حساب کاربری وی افزایش اعتبار داده شود. لازم به توضیح است درصورتیکه گزارش لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد می بایست حداقل تا بعد از زمان پرواز صبر کرده و مجدد اقدام به کنسل نمودن بلیت نماید.

لغو پرواز با اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به غیر از ماهان: کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "لغو پرواز با اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأیید سایت مسافر  استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

16- در صورتیکه لغو پرواز، بدون اطلاع قبلی ایرلاین یا سایت مسافر باشد و مسافر به فرودگاه مراجعه کرده باشد:

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت چارتری: مسافر لازم است به کانتر مربوطه در فرودگاه مراجعه نموده و بلیت خود را با ذکر علت مهر نماید. سپس کاربر ظرف حداکثر 15روز بلیت مهر شده خود را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نماید. بعد از رسیدن بلیت به آدرس ذکر شده، موضوع ظرف حداکثر یک ماه توسط چارترکننده از ایرلاین پیگیری شده و بعد از تایید ایرلاین، کل مبلغ بلیت در حساب کاربری رزروکننده بلیت افزایش اعتبار داده می شود.

* در صورتیکه مسافر بلیت همراه خود نداشت میتواند از نماینده چارترکننده رسید کنسلی و یا بلیت جایگزین دریافت نموده و آن را مهر نماید.

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین ماهان و کاسپین: کاربر میتواند به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید.

لازم به توضیح است درصورتیکه گزارش لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد می بایست کاربر چند روز کاری صبر کرده و مجدد اقدام به کنسل نمودن بلیت نماید.

لغو پرواز بدون اطلاع قبلی بلیت سیستمی ایرلاین به استثنای ماهان و کاسپین: کاربر می بایست از طریق منوی پشتیبانی یا ارسال پیامک به شماره 3000130 "لغو پرواز بدون اطلاع قبلی" را اطلاع دهد و منتظر بماند. در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت شده باشد به کاربر اطلاع داده میشود تا به منوی بلیت های من در محیط کاربری مراجعه کرده و برروی کنسلی آن بلیت کلیک نماید. اما در صورتیکه لغو پرواز در نرم افزار ایرلاین ثبت نشده باشد به کاربر اطلاع داده میشود منتظر بماند تا آژانس صادر کننده ی بلیت پس از فرارسیدن زمان پرواز و نیز ظرف حداکثر سه روز کاری از ایرلاین مربوطه استعلام بگیرد.

* در صورتیکه مسافر از امکان کنسل نمودن بلیت قبل از تأییدسایت مسافر  استفاده کرده باشد باتوجه به اینکه سند مالی کنسلی با جریمه برای ایرلاین ارسال شده است، امکان اصلاح وجود نداشته و مبلغ اضافه ای به کاربر تعلق نمیگیرد.

تعجیل در زمان پروازهای داخلی

17- در صورتیکه پرواز داخلی بیش از یکساعت تعجیل داشته باشد و از قبل به مسافر اطلاع رسانی شده باشد وی میتواند متقاضی استفاده نکردن از پرواز باشد که در اینصورت بلیت بدون جریمه کنسل خواهد شد.

کنسل نمودن بدون جریمه بلیت برگشت

18- اگر هر دو بلیت شما باضمانت است در صورت ابطال پرواز رفت می بایست بلیت رفت و برگشت را توسط ایرلاین پرواز رفت مهر نمایید. سپس اگر بلیت برگشت سیستمی باشد می بایست هر دو بلیت مهر شده را به دفتر پشتیبانی واقع در کرج صندوق پستی 114-31535 ارسال نمایید. اگر بلیت برگشت چارتری باشد باتوجه به قاعده کلی چارترکنندگان مبنی بر عدم کنسلی بلیت چارتری؛ در صورت ابطال پرواز رفت، بلیت برگشت بدون جریمه کنسل نمی شود.

پروازهای بین المللی

19- پاسپورت مسافرین در پروازهای بین المللی می بایست دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم توجه به اعتبار پاسپورت بر عهده مسافر خواهد بود.

20- در پروازهای بین المللی بلیت سیستمی یک طرفه به مسافرانی تعلق میگیرد که اقامت و یا ویزای طولانی مدت (بیشتر از 6 ماه) کشور مقصد را دارند. همچنین لازم است کابر دقت داشته باشد برخی ایرلاین ها الزام در رزرو رفت و برگشت بصورت همزمان در برخی مسیرهای بین المللی دارند لذا در صورتیکه مسافر به این مورد دقت کافی نداشته باشد کلیه مسئولیت ها از جمله ممانعت از سوار شدن مسافر بر عهده ی کاربر می باشد.

21- کلیه پروازهای خارجی مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود و حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی می باشد.

کنسل نمودن بلیت سیستمی در فرودگاه

22- به طور کلی توصیه میکنیم کاربر درسایت مسافر کنسلی را انجام دهد. اما اگر مسافر بلیت سیستمی خود را در فرودگاه کنسل نمود، می بایست تصویر رسید کنسلی بلیت را ارسال نماید.

لازم به توضیح است بلیت های سیستمی ماهان نیازی به ارسال رسید ندارند و کافیست کاربر برروی کنسلی بلیت کلیک کند.

دستورالعمل اجرایی پروازهای چارتر

برگرفته از سایت سازمان هواپیمایی کشوری


 

پشتیبانی پیامکی 30001895508359
فارسی